Blogg som hjelpemiddel under Masteroppgaven min?

I dag har jeg fullført tre dagers skrivekurs i regi av NTNU. Skrivekurset er obligatorisk for å få gjennomføre oppgaven og for å fullføre mastergraden. Kurset har vært langt, tungt og til tider frustrerende, men de tre foreleserne har vært knakende dyktige i å holde motet oppe, informasjonsflyten passe og konsentrasjonen på rett plass. Kristian, Anne Thorild og Bjørn, en stor takk til dere!

Kristian begynte dagen på tirsdag med at vi alle sammen skulle skrive et stikkord på en gul lapp om hva vi ville lære noe om, hvordan vi trodde kurset skulle bli eller noe vi ville gjennoppdage. Jeg skrev «motivasjon» på min lapp, og tenkte at jeg bør ha hjelp til å finne verktøyet og informasjonen for å holde motivasjonen oppe iløpet av det neste året. Jeg kan ha en tendens til å vente litt for lenge før jeg får gjort det jeg skal, men jeg rekker det innen fristen i de aller fleste tilfeller. Riktignok med noen skippertak innimellom.

Når vi i dag skulle avslutte og avrunde skrivekurset ba Kristian oss igjen om å skrive et stikkord eller en setning på en gul lapp. Hva er det du har lært? Det viktigste iløpet av disse tre dagene.

FOKUS -> Lag en plan -> FØLG DEN!!!

Dette sto på min lapp. Jeg må starte toget mitt, holde fokus og motivasjonen oppe og ikke minst, holdet toget i gang… Da tenker jeg litt som Finn Arild , kanskje kan denne bloggen som jeg å blåser liv i igjen bidra til at jeg kan dele tankene mine med omverdenen, holde fokus, og holde toget i gang. Oppgaven vil være rettet mot Statens vegvesen og våre prosjekter, men prosessen jeg skal igjennom er en prosess vi alle som skal skrive masteroppgave skal igjennom.

Så ved å dele mine tanker, ideer, gleder og frustrasjoner med dere gjennom bloggen håper jeg at bloggen kan være et, av flere, hjelpemiddel for meg å holde motivasjonen oppe. Dere kan bidra ved å kommentere på innleggene mine, oppmuntre meg eller stille de kritiske spørsmålene. Velkommen skal dere være!

Til slutt vil jeg gjerne sende en takk i retning av Finn-Arild og Arne Krokan som inspirerer meg til å fortsette med blogging, selv om jeg fremdeles synes det er litt ukomfortabelt å dele tanker så fritt med omverdenen! Takk!

Om sblindheim

Ingeniør i Statens vegvesen. Jeg holder på med videreutdanning, Master i organisasjon og ledelse med tenkt spesialisering innen prosjektledelse, som jeg tar i tillegg til jobb. Jeg har samboer og to barn. Jeg er bosatt i Froland kommune som er nabokommunen til Arendal.
Dette innlegget ble publisert i Masteroppgave, NTNU og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar